Το πιάνο ως μουσικό όργανο είναι παρόν στα λαϊκά πάλκα αλλά και στη δισκογραφία αστικών λαϊκών ειδών εδώ και πολλά χρόνια. Τα ονόματα κάποιων πιανιστών του συγκεκριμένου ρεπερτορίου έχουν συνδεθεί με το όργανο, αφήνοντας πίσω ηχογραφημένο υλικό μεγάλης μουσικής αξίας.
Το εγχείρημα του λαϊκού πιάνου είναι χτισμένο επάνω στους δύο θεμελιώδεις πυλώνες της τέχνης: την πράξη και τη θεωρία. Οι δύο φύσεις του, δηλαδή η καλλιτεχνική και η επιστημονική, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες καθώς αποκαλύπτουν στοιχεία ιδιαιτέρως χρήσιμα και για τον μουσικό πιανίστα αλλά και για τον επιστήμονα. Η έρευνα, είτε μουσική (πρακτική) είτε μουσικολογική (θεωρητική), μπορεί, κατ’ αρχάς, να αποδείξει τις απεριόριστες δυνατότητες του οργάνου.
Η δισκογραφία που θα αφορά στο The Eastern Piano Project θα είναι χωρισμένη σε κατηγορίες. Η πρώτη δισκογραφική θεματική έχει να κάνει με την εποχή του πειραιώτικου ρεμπέτικου και περιλαμβάνει πιανιστικές αποδόσεις τραγουδιών της εποχής, χρησιμοποιώντας διαφορετικές εκτελεστικές προσεγγίσεις, καθώς και τρία ταξίμια. Αν και οι μελλοντικές δισκογραφικές παραγωγές πρόκειται να περιλαμβάνουν εκτελέσεις με τον συνδυασμό πιάνο-φωνή, προτιμήθηκε η πρώτη αυτή δουλειά να αποτελείται εξολοκλήρου από σολιστικές πιανιστικές αποδόσεις.
Πολλές ευχαριστίες στον Πάνο Ιωαννίδη για την παραχώρηση του χώρου και του ονειρικού – κατασκευασμένου από τα χέρια του – πιάνου. Τα όργανα του Ιωαννίδη είναι ο ορισμός της κατασκευαστικής τέχνης.
(Ο δίσκος είναι αφιερωμένος στον Σπύρο Περιστέρη)
Τα τραγούδια
1. Tο μινόρε της αυγής | 02.30
Η ετικέτα αναφέρει το όνομα του Σπύρου Περιστέρη ως συνθέτη. Παρόλα αυτά, πληροφορίες από διάφορες πηγές θέλουν τον Απόστολο Χατζηχρήστο και τον Κώστα Καπλάνη να διεκδικούν την πατρότητα του τραγουδιού.
2. Oύζο, χασίς και άλλα παραμύθια | 02.38
Βασισμένο στο Ούζο, χασίς του Μίνου Μάτσα
3. Tαξίμι Μινόρε | 03.52
Του Νίκου Ορδουλίδη
4. Eγώ θέλω πριγκιπέσα – θέλε! | 02.23
Βασισμένο στο Εγώ θέλω πριγκιπέσα (στην Ελλάδα δεν μπορώ), του Παναγιώτη Τούντα
5. H παλτουδιά του Czerny | 04.37
Βασισμένο στο Μπήκε ο Χειμώνας (η παλτουδιά), του Παναγιώτη Τούντα
6. Hρωίνη και μαυράκι (Προύσα) | 02.47
Του Σωτήρη Γαβαλά
7. Tαξίμι Ουσάκ | 04.22
Του Νίκου Ορδουλίδη
8. Ίσως πέρα στους πέρα κάμπους | 03.08
Βασισμένο στο παραδοσιακό Πέρα στους πέρα κάμπους
9. Τα μπλε παράθυρα | 01.45
Του Μάρκου Βαμβακάρη
10. Ταξίμι Χιτζάζ | 04.30
Του Νίκου Ορδουλίδη
11. Άδειασέ μου τη νέα γωνιά | 03.01
Βασισμένο στο Άδειασέ μου τη γωνιά, του Μάρκου Βαμβακάρη
12. Ο χορός του πιάνου | 02.46
Του Νίκου Ορδουλίδη
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 38.27
Οι συντελεστές
Πιάνο: Νίκος Ορδουλίδης
Ηχογράφηση – Μίξη: Γιώργος Μπακάλης | EastSide Recording Studio, Thessaloniki
Mastering: Γιώργος Πεντζίκης | Studio Magnanimous, Thessaloniki
Σχεδίαση εντύπου – Άκις Θωμαΐδης
Η ηχογράφηση έγινε στο εργαστήριο Handmade Piano σε ειδικά επαγγελματικά πιάνα, σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τον Πάνο Ιωαννίδη.
Σημεία πώλησης
Αθήνα: ΙΑΝΟΣ – Music Corner – Μελωδείον (Λαύριο)
Θεσσαλονίκη: ΙΑΝΟΣ – Πριγκηπέσσα – Zaxos Music Store – Μυρσίνη – Ioannidis Handmade Pianos – Ξυλοφωνία
Νάουσα: Ωδείο Ι.Μ. Βεροίας & Ναούσης – «Νάνος» Μουσικά Όργανα – Μουσικό Καφενείο «Σείριος»